Hlavní stránka
240 Z
260 Z
280 ZX
300 ZX
Nabízené služby
-BAZAR-
Kontakty
Datsun mail
Akce
Fotogalerie
 
 
TOPlist
  Untitled Document Nepojmenovaný dokument

Nissan Datsun 240 Z

První Nissan Datsun 240 Z byl poprvé představen americké veřejnosti 22.10.1969 a o měsíc později byl předveden na Tokyjském autosalonu. Nissan plánoval výrobu 2000 kusů typu 240 Z měsíčně souběžně se stejným množstvím Fairlady 2000 roadster, do doby než se model usadí na trhu, avšak poptávka dramaticky převýšila nabídku 240 Z. Nissan vyrobil model který si vytvořil vlastní trh. Cenou $3526 a jízdními vlastnosti konkurovala takovým modelům jako MG B GT, Opel GT, Triumph TR6 a Fiat 124 spider. Přestože jízdní vlastnosti a výkony byly srovnatelné s Porsche 911 a
Jaguar E-type, cena byla oproti těmto vozům podstatně nižší. Nejvyšší dosažitelná rychlost 240 Z byla 203 km/h a 0-96 km/h měla v čase 7,8 sec, čímž překonala MG B GT s 13,2 sec a Porsche 911 T s 8,1 sec.

K přednostem řízení 240 Z přispívalo rozložení váhy předek/zadek v poměru 52/48. U většiny motoristických časopisů sklízela úspěch a mnozí zájemci museli být poprvé v histori zapsáni v USA na čekací listiny(zůstává po 3 následující roky).
Nedostatku vozů na trhu využili prodejci k navýšení ceny vozu, dodáním nadstandartního vybavení, které musel zákazník akceptovat.Toto je jeden z důvodů proč většina 240 Z má litá kola oproti poklicím.
Datsun 240 Z vetšinu zákazníků oslovil díky svému osobitému zjevu, kvalitě zpracování, pohodlí, spolehlivost a nejvíce jizdními vlastnostmi.

První zmínka o Datsunu 240 Z na evropském trhu je z říjnového autosalonu roku 1970. Nissan zvažoval možnosti prodeje. Byl si vědom nutného zdražení, díky dodatečným nákladům spojeným s převozem. Zažitý odpor k japonským zančkám vozů, byl důsledkem celkového menšího prodeje v Evropě.