První
Nissan Datsun 240 Z byl poprvé představen americké veřejnosti 22.10.1969
a o měsíc později byl předveden na Tokyjském autosalonu. Nissan plánoval
výrobu 2000 kusů typu 240 Z měsíčně souběžně se stejným množstvím Fairlady
2000 roadster, do doby než se model usadí na trhu, avšak poptávka dramaticky
převýšila nabídku 240 Z. Nissan vyrobil model který si vytvořil vlastní
trh. Cenou $3526 a jízdními vlastnosti konkurovala takovým modelům jako MG B
GT, Opel GT, Triumph TR6 a Fiat 124 spider. Přestože jízdní vlastnosti a výkony
byly srovnatelné s Porsche 911 a
Jaguar E-type, cena byla oproti
těmto vozům podstatně nižší. Nejvyšší dosažitelná rychlost 240 Z byla
203 km/h a 0-96 km/h měla v čase 7,8 sec, čímž překonala MG B GT s 13,2
sec a Porsche 911 T s 8,1 sec.
K přednostem
řízení 240 Z přispívalo rozložení váhy předek/zadek v poměru 52/48. U
většiny motoristických časopisů sklízela úspěch a mnozí zájemci museli
být poprvé v histori zapsáni v USA na čekací listiny(zůstává po 3 následující
roky).
Nedostatku vozů na trhu využili prodejci k navýšení ceny vozu, dodáním
nadstandartního vybavení, které musel zákazník akceptovat.Toto je jeden
z důvodů proč většina 240 Z má litá kola oproti poklicím.
Datsun 240 Z vetšinu zákazníků oslovil díky svému osobitému zjevu, kvalitě
zpracování, pohodlí, spolehlivost a nejvíce jizdními vlastnostmi.
První
zmínka o Datsunu 240 Z na evropském trhu je z říjnového autosalonu roku 1970. Nissan zvažoval možnosti prodeje. Byl si vědom nutného zdražení, díky dodatečným
nákladům spojeným s převozem. Zažitý odpor k japonským zančkám vozů,
byl důsledkem celkového menšího prodeje v Evropě.