Hlavní stránka
240 Z
260 Z
280 ZX
300 ZX
Nabízené služby
-BAZAR-
Kontakty
Datsun mail
Akce
Fotogalerie
 
 
TOPlist
  Untitled Document Nepojmenovaný dokument

Nissan Datsun 260 Z

Nissan Datsun 260 Z spatřil světlo světa v roce 1973 na Tokyjském autosalonu. Nový typ měl objem motoru zvětšený na 2565 ccm. Bylo to z důvodu přísných emisních podmínek v USA, které snižovaly výkon motoru. S příchodem modelu 260 Z se začal Datsun vyrábět také ve čtyřmístném provedení.Tímto si Datsun získává celou řadu nových zákazníků.

 

Typ s označením 260 Z 2+2 se na trh dostává počátkem roku 1974.Typ 2+2 byl těžší než dvousedadlový, tím pádem pomalejší.Díky větší délce však lépe seděl na silnici. Další z mála změn byla převodovka. Ta dostává pátý stupeň a jiné zpřevodování. Díky tomu se 260 Z stal pohodlnějším společníkem na cestování po dálnicích.
Dvousedadlová 260 Z byla o 60 kilogramů těžší než 240 Z, ale větší motor tento handicap bez problémů odstranil.Oproti 240 Z má 260 Z jiný tvar zadních svítilen, což bývá jedním z mála poznávacích znaků. Dalším ale méně výrazným je interiér.Od roku 1977 se začaly vyrábět sedadla s látkovou střední částí.

Stejně tak jako u 240 Z se i 260 vyráběla ve verzi pro Evropu a USA. Několik málo odlišností. Model pro USA měl zesílené nárazníky kvůli přísnějším bezpečnostním předpisům.

Blinkry se pro americkou verzí montovaly pod nárazníky a zároveň fungovaly jako poziční světla.Boční lišty pod klikami, jiné paraboly světel, celočervené zadní světla.Také nebyl montován přední a zadní spoiler.

Datsun 260 Z se vyráběl pro Evropu do roku 1978. Pro Ameriku se od konce roku 1975 začal vyrábět typ 280 Z což byl model s karoserií 260 Z ale motorem 280 ZX. V roce 1978 oba typy nahradil model 280 ZX.