Nissan
Datsun 260 Z spatřil světlo světa v roce 1973 na Tokyjském autosalonu.
Nový typ měl objem motoru zvětšený na 2565 ccm. Bylo to z důvodu
přísných emisních podmínek v USA, které snižovaly výkon motoru.
S příchodem modelu 260 Z se začal Datsun vyrábět také ve čtyřmístném
provedení.Tímto si Datsun získává celou řadu nových zákazníků.
Typ s označením
260 Z 2+2 se na trh dostává počátkem roku 1974.Typ 2+2 byl těžší než
dvousedadlový, tím pádem pomalejší.Díky větší délce však lépe seděl na
silnici. Další z mála změn byla převodovka. Ta dostává pátý stupeň
a jiné zpřevodování. Díky tomu se 260 Z stal pohodlnějším společníkem
na cestování po dálnicích.
Dvousedadlová 260 Z byla o 60 kilogramů těžší než
240 Z, ale větší motor tento handicap bez problémů odstranil.Oproti
240 Z má 260 Z jiný
tvar zadních svítilen, což bývá jedním z mála poznávacích znaků.
Dalším ale méně výrazným je interiér.Od roku 1977 se začaly vyrábět sedadla
s látkovou střední částí.
Stejně tak jako u 240 Z se i
260 vyráběla ve verzi pro Evropu a USA. Několik málo odlišností. Model
pro USA měl zesílené nárazníky kvůli přísnějším bezpečnostním
předpisům.
Blinkry se pro americkou
verzí montovaly pod nárazníky a zároveň fungovaly jako poziční světla.Boční
lišty pod klikami, jiné paraboly světel, celočervené zadní světla.Také
nebyl montován přední a zadní spoiler.
Datsun 260 Z
se vyráběl pro Evropu do roku 1978. Pro Ameriku se od konce roku 1975
začal vyrábět typ 280 Z což byl model s karoserií 260 Z ale
motorem 280 ZX. V roce 1978 oba typy nahradil model 280 ZX.